Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akceptace zrakového postižení v produktivním věku
Havlíčková, Adéla ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Zabývá se akceptací zrakového postižení v produktivním věku, přičemž se konkrétně zabývá získaným zrakovým postižením. Teoretická část vymezuje zrakové postižení vrozené a získané, dále obsahuje nejčastější příčiny zrakového postižení, jeho důsledky a s tím spjaté psychické změny, dále popisuje možnosti úspěšné akceptace ve formě zahraniční studie, a nakonec se zabývá možnostmi sociální rehabilitací a jejími formami. Cílem šetření je popsat, jak lidé reflektují svůj proces přijetí ztráty zraku a jaké oblasti tuto akceptaci ovlivnily a jaké jsou rozdíly mezi mužským a ženským prožíváním ve vztahu k jejich osobnostním rysům. Pomocí kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů se třemi respondenty se ukázalo, že nejzásadnější byla pro respondenty změna myšlení a motivace ke zvládnutí krizové situace. Dále se ukázalo, že velký vliv na proces akceptace má sledování vlastního pokroku v oblasti soběstačnosti a podpora okolí. Nemalou roli také hrála profesionální podpora a pomoc. Dále bylo možné sledovat odlišnosti v prožívání ztráty náhlé a postupné. Výsledky byly porovnávány se zahraniční studií a s odbornými zdroji uvedenými v teoretické části. Data byla analyzována pomocí softwaru MAXQDA. KLÍČOVÁ SLOVA Zrakové postižení,...
Akceptace zrakového postižení v produktivním věku
Lešková, Denisa ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce je zpracovaná v rovině teoreticko-empirické. Práce se věnuje problematice akceptace zrakového postižení v dospělosti. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola charakterizuje samotný produktivní věk a její podkapitoly popisují akceptaci a neakceptaci zrakového postižení a osobnost zrakově postiženého jedince. Druhá kapitola je zaměřená na zrakové postižení a zrakové vady. Třetí kapitola poskytuje pohled na zaměstnávání osob se zrakovým postižením v produktivním věku a problémy, se kterými se setkávají. Empirická část práce je popsána ve čtvrté kapitole a je postavena na interpretaci a analýze rozhovoru se zrakově postiženou osobou. Hlavním cílem rozhovoru bylo zjistit, jak se člověk vyrovná se zrakovým postižením v dospělosti. Práce je doplněna soupisem použité literatury a přílohami.
Akceptace zrakového postižení v produktivním věku s důrazem na resilientní zdroje
Pavlík, Karel ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce na téma Akceptace zrakového postižení v produktivním věku s důrazem na resilientní zdroje je založena na analýze dvou stávajících studií, které se věnují tématům dosud ne příliš známým, tj. resilientním zdrojům a důvěřivostí lidí se zrakovým postižením. Teoretická část se zabývá psychosociálními dopady ztráty zraku na různé etapy lidského života, věnuje se nejčastějším příčinám ztráty zraku a fázemi, kterými si člověk s postižením prochází a resilienci, která v české literatuře není dostatečně popsána. Ve výzkumné části se nachází dvě studie, které se věnují tématu psychické odolnosti a důvěry. Cílem práce je analýza a interpretace dotazníků zjišťující resilientní zdroje a demonstrace použití těchto škál a jim podobných na již zmiňovaných studiích. Při posouzení výsledků z obou studií lze za odolného jedince se zrakovým postižením, který se dokáže přizpůsobit změnám v jeho životě nejlépe, považovat dospělého zaměstnaného vzdělaného muže s kongenitální slepotou, který patří do střední třídy a zároveň patří i k jedincům s vyšší důvěřivostí k lidem ve svém okolí. Za člověka, který žije v největší psychické pohodě, je považován dospělý zaměstnaný vzdělaný muž, který je slabozraký, žije ve vyšší třídě, ale je nejméně důvěřivý k lidem ve svém okolí. Výsledky jsou analyzovány v diskuzi a...
Sociální práce s klienty se zrakovým postižením
Šírlová, Nela ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomová práce na téma Sociální práce s klienty se zrakovým postižením pojednává v teoretické části o zraku, jeho funkcích a možných vadách; o osobnosti zrakově handicapovaných, kvalitě jejich života. Text také přináší informace o sociálních službách, tyflorehabilitaci a jejích formách. Empirická část zjišťuje šetřením (polostrukturovaný rozhovor), jak konkrétně péče vypadá ve vybraném zařízení - Domově pro zrakově postižené Palata, jak jsou zde klienti se svým životem a službami subjektivně spokojeni, jak se s handicapem vyrovnávají a jaké jsou možnosti podpory. Celkový obraz doplňuje popis technického zajištění Domova, informace o poskytovaných službách i poznatky z pozorování. Cílem diplomové práce je zmapovat možnosti sociální práce se zrakově postiženými klienty. Představit jejich osobnost i potíže, které handicap přináší. Zároveň také uvést, jak se s problémy vyrovnávají a jak s akceptací vady může pomoci jejich okolí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vybrané aspekty autorského práva se zaměřením na IT smlouvy
Zídková, Jana ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Jako téma své rigorózní práce jsem si zvolila problematiku smluv, které jsou uzavírány mezi subjekty v IT oblasti. Cíl této práce spočívá zejména v posouzení platné právní úpravy institutů, jež jsou hojně využívány v oblasti uzavírání IT smluv. Práce má odpovědět na otázku, které instituty jsou stěžejní z pohledu zhotovitele, které naopak z pohledu objednatele a současně uvést i pravidelné náležitosti smluv oblasti IT. Co se týče struktury práce, ta je rozdělena na několik kapitol, kdy úvodní kapitoly této práce (spolu s kapitolou závěrečnou) seznamují čtenáře s tématy, jež jsou nutné pro pochopení další problematiky. Tyto kapitoly nutno brát pouze jako nezbytný úvod či můstek k tématům, které považuji za stěžejní, k tématům, které tvoří gro této práce. Témata, která tvoří gro této práce spatřuji v komplexní úpravě problematiky IT smluv. Problematika IT smluv mnou zde uvedená a popsaná umožňuje dle mého názoru celkem celistvý průřez v této práci popsanými instituty s uvedením pádných důvodů, proč a za jakých situacích je třeba je využít a pro jakou smluvní stranu jsou zejména výhodné. Za největší přínos této práce spolu s mým pokusem o pohled na věc vedený snahou o pokud možno reálnou využitelnost této práce v praxi považuji současně i mé příklady možné smluvní úpravy, jež jsou v textu této práce zvýrazněny...
Akceptace zrakového postižení v produktivním věku
Lešková, Denisa ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce je zpracovaná v rovině teoreticko-empirické. Práce se věnuje problematice akceptace zrakového postižení v dospělosti. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola charakterizuje samotný produktivní věk a její podkapitoly popisují akceptaci a neakceptaci zrakového postižení a osobnost zrakově postiženého jedince. Druhá kapitola je zaměřená na zrakové postižení a zrakové vady. Třetí kapitola poskytuje pohled na zaměstnávání osob se zrakovým postižením v produktivním věku a problémy, se kterými se setkávají. Empirická část práce je popsána ve čtvrté kapitole a je postavena na interpretaci a analýze rozhovoru se zrakově postiženou osobou. Hlavním cílem rozhovoru bylo zjistit, jak se člověk vyrovná se zrakovým postižením v dospělosti. Práce je doplněna soupisem použité literatury a přílohami.
Výuková simulace v úkolové situaci ( Šetření zaměřené na hledisko akceptace, interaktivity a autenticity)
Hannemann, Tereza ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pinkas, Jaroslav (oponent) ; Páchová, Anna (oponent)
Disertační práce Výuková simulace v úkolové situaci se zabývá novým médiem, které se začíná prosazovat ve vzdělávání, výukovou simulací. Pohlíží na ni ze tří různých hledisek, z hlediska akceptace výukové simulace ve školním prostředí, hlediska interaktivity výukového materiálu a hlediska jeho autenticity. Hledisko akceptace čerpá z hodnocení 34 českých učitelů a více než 1000 studentů, kteří hodnotili přínosy a nedostatky výukových simulací, jež měli k dispozici. Hledisko interaktivity (N = 152) je zaměřeno na experimentální srovnání učebního materiálu, který má aktivovány interaktivní prvky, a materiálu který je aktivované nemá. Hledisko autenticity (N = 48) pracuje se srovnáním autentického výukového materiálu s materiálem převedeným do animované formy. Všechny tři stěžejní kapitoly obsahují teoretické revue a vlastní výzkumné šetření. Experimentální výsledky jsou rozděleny do třech samostatných kapitol, které jsou zaměřeny dle jednotlivých hledisek. Metodologický přístup je založen na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod sběru dat, zejména na terénním šetření a laboratorním experimentu.
Využití platebních karet v maloobchodě
Kubát, Martin ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce Využití platebních karet v maloobchodě je analýza použití a z něj plynoucích benefitů pro držitele platebních karet a obchodníky. Teoretická část práce popisuje historii vzniku platebních karet, jejich typy, možnosti použití, doprovodné služby a definuje vztah mezi držiteli platebních karet, bankami a obchodníky. Praktická část je věnována výzkumu motivů pro použití platebních karet ze strany držitelů a obchodníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.